Vi kan hjælpe på mange områder, disse er vi særligt gode til:

Forretningsbetingelser - indledning

En virksomheds forretningsbetingelser er et vigtigt grundlag for de ydelser der både udvikles og formidles. Vi hjælper ofte virksomheder eller offentlige institutioner når noget er problematisk - og mange gange er det først der, at man oplever at ens forretningsbetingelser ikke helt er tidssvarende i forhold til ens ydelser, eller det samarbejde man er blevet en del af. Vi har løbende samlet sammen på forretningsbetingelser - og har selv udvalgt et begrænset antal der er gældende for QSvar pr. 01.05.2023. Der findes langt flere potientielle forretningsbetingelser - og vi hjælper gerne med at give dine et servicetjek.
Til toppen

Aflysninger

Såfremt der aflyses aftaler, møder m.v. er den aflysende part forpligtet til at foreslå nyt tidspunkt hurtigst muligt derefter. Såfremt kunden aflyser, dækker denne faktuelle transport- og opholdsomkostninger, samt 25% af det forventede timeforbrug. Såfremt QSvar eller denens konsulent, mod forventning, skulle aflyse kan der alene - og efter aftale - ske en godtgørelse i form af klippekortstimer svarende til 25% af den afsatte tid, dog max. 5 timer. QSvar forbeholder sig ret til at afbestille en påtaget konsulentydelse, så fremt nye forhold kræver dette. Kunden vil omgåetnde blive informeret.
Til toppen

Aftalegrundlag

Levering af konsulentassistance formidlet via QSvar sker i henhold til QSvars standardtbetingelser på tidspunktet for indgåelsen af aftalen, samt evt. senere justeringer til disse som skriftligt formidles til kunden. Såfremt kunden og konsulenten indgår seperat aftale, herunder, men ikke begrænset til, aftale om benyndigelse, fuldmagtsbaseret råderum eller autorisationer til kundens løsning, sker dette på kundens ansvar. Formålet med aftalen, beskrives særskild, f.eks. i en formel kontrakt, eller aftales pr. mail. En aftale om ydelser er først gældende, når begge parter skriftligt har accepteret dette.
Til toppen

Aftalens omfang

Konsulentaftalen gælder mellem QSvar og kunden, såfremt der ikke er aftalt andet.
Til toppen

Aftalens ophør

Aftalen ophører ordinært jvnf. dennes betingelser for dette. Ophører en aftale ekstaordinært, afregnes der alene for gennemførte ydelser samt udgifter til 3. mand som QSvar måtte have i relation til den indgåede aftale med kunden. Indholder aftalen afsluttede opgaer, aftales det hvordan disse ophæves.
Til toppen

Ansvar og Ansvarsbegrænsning

Se under erstantningsbegrænsninger.
Til toppen

Anti-korruption

Parterne forpligter sig til at overholde relevant anti-korruptionslovgivning
Til toppen

Arbejdspladser

I det omfang, det er nødvendigt for opgavens udførelse, at konsulenterne arbejder hos kunden, skal kunden uden vederlag stille nødvendige lovlige arbejdspladser til rådighed for QSvar's konsulent, herunder til remote access.
Til toppen

Bod

Med mindre andet aftales, indgår der ikke bod- eller bodsforpligtelser i samarbejdet.
Til toppen

Bonus

Med mindre andet aftales, indgår der ikke bonus, værdibetaling eller andre betalinger i samarbejdet.
Til toppen

DATABEHANDLERAFTALE - 1. indledning

Kunden er dataansvarlig for oplysninger, som udeveres og behandles i forbindelse med QSvars arbejde for kunden, er det kunden som sikre rammer og retnignslinjer for disse.
Til toppen

DATABEHANDLERAFTALE - 2. Rettigheder til personoplysninger

Kunden bevarer alle rettigheder til og ejerskab af personoplysningerne og øvrig information, som kunden gør tilgængelig for QSvar, eller som QSvar tilvejebringer specifik til den påglædende opgave for kunden. QSvar behandler alene personoplysningerne med det formål at yde bistand til kunden og behandler i øvrigt personoplysningerne i overensstemmelse med gældende lov eller relevante bestemmelser i DK. QSvar må ikke behandle personoplysningerne til andre formål. QSvar skal overholde kravene til databehandlere, og klienten skal overholde kravene til dataansvarlige i overensstemmelse med gældende lov eller bestemmelser. Kunden og QSvar har pligt til at foretage, indhente og opretholde de nødvendige registreringer og tilladelser, som hver af parterne er forpligtet til at foretage, indhente og opretholde i overensstemmelse med gældende lovgivning på området.
Til toppen

DATABEHANDLERAFTALE - 3. Sikkerhed for personoplysninger

QSvar træffer de fornødne tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger mod, at personoplysninger hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes eller forringes, kommer til uvedkommendes kendskab eller misbruges, eller i øvrigt behandles i strid med persondataloven. QSvar skal i denne sammenhæng også overholde kravene til sikkerhedsforanstaltninger, der gælder for kunden, og som kunden måtte have pålagt QSvar at følge i forbindelse med varetagelsen af den konkrete opgave. Fastsættelsen af de fornødne tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltning krævet af kunden - udover det nivau som QSvar selv arbejder på - afregnes efter konkret aftale med kunden til gældende timepris. På kundens anmodning og regning kan QSvar indhente en uafhængig erklæring angående QSvar’s overholdelse af kravene til sikkerhedsforanstaltninger. Erklæringen udarbejdes på grundlag af en godkendt standard for sådanne erklæringer, f.eks. ISAE 3402. Derudove har klienten mulighed for, for egen regning, at udpege en uafhængig ekspert, som kan få adgang til konsulentens fysiske faciliteter for behandling af personoplysninger hidrørende fra opgaver udført for klienten samt modtage den nødvendige information til udførelsen af undersøgelsen af, hvorvidt QSvar har truffet de nævnte tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger. QSvar orienterer straks klienten om: a) enhver anmodning om videregivelse af personoplysninger, som er omfattet af den konkrete aftale, medmindre orienteringen af klienten vil være i strid med gældende lov eller bestemmelser fastsat i henhold til lov. b) enhver hændelig eller uautoriseret videregivelse af eller adgang til personoplysninger, som er omfattet af denne aftale, eller manglende overholdelse af QSvar’s forpligtelser efter denne aftale. 3) Enhver anmodning om indsigt i personoplysninger, som er omfattet af denne aftale, medmindre orienteringen af klienten vil være i strid med gældende lov eller bestemmelser fastsat i henhold til lov. Qsvar kan indgå aftaler med underleverandører om behandling af personoplysninger omfattet af denne aftale, når underleverandørerne i øvrigt forpligtes på samme måde som CERTA i forhold til denne aftale og kunden forud har givet sin skriftlige accept til dette.
Til toppen

Databehandling og sletning

Alle data i form af mails, dokumenter m.v. opbevares kun i det tidsrum disse er aktuelle i forhold til igangeværeneo opgaver. Qsvar beholder efter opgaven er ophørt alene faktureringsoplysinger samt kontaktoplysninger på kunden.
Til toppen

Dækning af omkostninger

QSvar er ikke forpligtet til at afholde udlæg på vegne af klienten. Afholdte omkostninger, herunder rejseomkostninger, debiteres klienten, naturligvis efter forudgående aftale.
Til toppen

Ejendomsforbehold

Alle leverede varer, herunder rapproter, datamaterialer m.v. forbliver QSvar's ejendom, indtil hele aftalesummen, inkl. eventuelle tilskrevne renter og gebyrer, er betalt.
Til toppen

Erstatningsbegrænsninger

I tilfælde af, at QSvar ifalder erstatningsansvar vedrørende konsulentassistance, vil erstatningsansvaret altid være begrænset til 50 % af den allerede fakturerede ydelse, der har været årsag til erstatningsansvaret, dog max. 100.000. QSvar er ikke ansvarlig for skader som følge af edb-virus, uanset omfanget eller arten heraf, uanset hvorledes vira’en er overført eller viderebragt.QSvars ansvar er altid begrænset til kundens direkte tab, og kan under ingen omstændigheder udvides til andre forhold, herunder, men ikke begrænset til: kundens indirekte tab, tabt avance, tab af data eller tab foranlediget af beskadigelse af data eller omkostninger til datas reetablering eller omkostninger til tredjemandsafhjælpning. Ovenstående erstatningsbegrænsning finder anvendelse uanset graden af udvist uagtsomhed fra QSvar's side og finder tillige anvendelse for et eventuelt produktansvar.
Til toppen

Etik

QSvar arbejder i overensstemmelse med kodeks for erhvervsetik, givet af Dansk Institut for Certificerede Managementkonsulenter (DICMC), som er dansk repræsentation for International Council of Management Consulting Institutes (ICMCI)
Til toppen

Evaluering

Vi evaluerer løbende undervejs i hele forløbet. Har du brug for specik og skriftlig evaluering eler status, er du altiv velkommen til at anmode om dette.
Til toppen

Fakturering

Er intet andet aftalt, finder QSvar's standardtimepriser anvendelse, og der faktureres løbende ved udgangen af en kalendermåned efter anvendt tidsforbrug og forbrugte omkostninger. Timer forbrugt på klippekort dokumenterse af QSvar -og der sendes løbende status på forbruget af disse. For timer forbrugt på månedsaftale, fremsendes oversigt umiddelbart efter månedens ophør. Såfremt kunden ønsker at gøre indsigelser mod en fremsendt faktura, skal dette ske senest 5 dage efter kundens modtagelse heraf. Fakturaer forfalder til betaling 7 dage efter fakturadato. Ved forsinket betaling er QSvar berettiget til gebyr og renter fra forfaldstidspunktet. Kunden, altså den person eller virksomhed, som har bestilt ydelsen hos QSvar er ansvarlig på vegne af denne for konditionsmæssige betaling.
Til toppen

Fakturering/løn

Er du freelancer med eget CVR-nummer, så skal du sende din faktura til afregning@QSvar.dk den sidste hverdag i måneden eller snarest herefter. Sæt din kontaktperson på CC. Er du projektansat, kan du benytte medarbejderportalen til at indberette både timer, samt transport og evt. aftalte udlæg. Der vil ske betaling til dig, umiddelbart efter denne er modtaget fra kunden.
Til toppen

Forbehold

Medmindre andet er angivet, bortfalder tilbud fra QSvar konsulentassistance 5 dage efter afgivelsen. Tilbud og evt. tilbudsmateriale skal slettes, såfremt disse indeholder persondata omhandlende den konsulent der er tilbudt til opgaven.
Til toppen

Force Majeure

QSvar er ikke ansvarlig for begivenheder, der må betragtes som force majeure, herunder krig, mobilisering, terror, ekstraordinære hackerangreb og virus, svigt eller nedbrud i elforsyning eller kommunikationslinjer, sygdom eller fravær af anden grund hos nøglemedarbejdere, strejke, lockout, brand, oversvømmelse, skybrud eller andre naturkatastrofer. Såfremt der indtræffer en uforudset situation, som ligger udenfor parternes herredømme og kontrol, og som gør det umuligt for vedkommende part at opfylde de aftalte forpligtelser, anses aftalen ikke som værende misligholdt så længe situationen vedvarer og indtil 5 arbejdsdage efter situationens ophør. Sådanne forhold inkluderer såvel kollektiv som individuel strejke, lockout, og ethvert andet forhold som ligger uden for parternes herredømme og kontrol.Såfremt situationen varer eller antages at ville vare mere end 20 dage, kan hver af parterne opsige aftaleforholdet.
Til toppen

Forsikring

Det er vigtigt for os, at du har tryghed og sikkerhed omkring det arbejde der udføres på vegne af QSvar. I særlige tilfælde, har QSvar muilghed for at oprette en rådgiverforsikring gennem et stort dansk forsikringsselskab, på gode betingelser. Forsikringen kan, i værste fald, dække legime krav som følge af utilsigtede fejl fra konsulentensside indenfor de rammer som standardbetingelser beskriver.
Til toppen

Forsinkelse

Såfremt der opstår forsinkelser, og dette ikke skyldes kundens forhold, er kunden berettiget til at ophæve aftalen. Ophævelsen skal ske ved skriftlig meddelelse til QSvar. Ophævelse kan ikke ske for allerede leverede ydelsers, eller udført arbejde der endnu ikke er afrapporteret. Overstiger forsinkelsen 1 måned, og har QSvar handlet forsætlig eller groft uagtsomt, kan Kunden endvidere kræve erstatning for dokumenterede tab som følge af forsinkelsen. Erstatningen omfatter ikke indirekte tab, ligesom erstatningen aldrig kan overstige 10 % af den samlede kontraktsum, dog maksimalt DKK 50.000.
Til toppen

Fortolkning

Hvor intet andet er angivet i nærværende aftale, finder dansk rets almindelige regler anvendelse på forholdet mellem parterne.
Til toppen

Fortrolighed

Alle oplysninger som udveksles i samarbejdet behandles fortroligt. Dette gælder også efter afslutningen af opdraget. QSvar sletter altid oplysninger udover fakturerings- og kontaktoplysninger. Kunden er forpligtet til at slette oplysninger der er personlige i forhold til QSvars konsulent, kontaktoplysninger dog undtaget.
Til toppen

Generelle forhold

QSvar's konsulenter arbejder typisk, når andre holder fri. Det betyder, at du skal være indstillet på dels at få eksekveret hurtigt på dine opgaver, men også at udvide fleksibilitet i forhold til dialogen mellem dig og QSvar's konsulent tilknyttet opgaven.
Til toppen

Henvisningshonorar

QSvar har ikke et markedsføringsbudget, men arbejder ud fra referancer, henvisning og konkrete tilbud. Hvis du kommer med en henvisning på en mulig opgave hos en kunde, som vi ikke er bekendt med, og opgaven tilfalder os, så er du berettiget til et henvisningshonorar på 6% af omsat omsætningen, dog max. 5.000,- kr. Honoraret skal faktureres til os 30 dage efter den nye konsulent er startet. Honoraret kan omsættes til timer, med særlig gunstig rabat.
Til toppen

Ikrafttræden

En aftale træder i kraft den dato, hvor kunden har accepterer et tilbud/opgave/aftale fra QSvar. Kundens betalingsforpligtelse gælder også fra denne dato. Betingelserne er gældende, så længe der ikke er et skriftligt afbrudt aftaleforhold, mellem Kunden og QSvar. Aftaleforholdet kan opdinært opsiges af kunden med 30 dages skriftlig varsel mod at betale QSvar for det arbejde, der er udført og/eller aftalt indtil aftaleforholdet ophører.
Til toppen

Immaterielle rettigheder

Dersom QSvar udvikler programmel, metoder eller processer til kunden, erhverver kunden i udgangspunktet alene en brugsret, som det er aftalt på tidspunktet for aftaleindgåelsen. Er intet aftalt, vil kunden få den for virksomheden nødvendige brugsret på dette tidspunkt. Kundens ret skal altid fortolkes indskrænkende og forudsætter kundens betaling af alle fakturerede beløb. Kunden får ingen rettigheder til evt. kildekoden, datamateriale eller andre materialer som QSvar måtte basere sine vurdering og konklusioner på.
Til toppen

Instruks

QSvar handler på grundlag af og i overensstemmelse med klientens instrukser, disse standardbetingelser samt det indgåede aftalegrundlag.Qsvar er berettiget til at nægte at imødekomme en instruks, såfremt det strider mod gælden lovgivning, og/eller Qsvars standardbetingesler.
Til toppen

Intellektuelle rettigheder

Alle intellektuelle rettigheder (inklusive, men ikke begrænset til, Lov om ophavsret, copyrightbestemmelser, databaseadministrationsrettigheder, varemærkerettigheder) til QSvars produkter, metodegrundlag, herunder evt. softwareprogrammer, rapporttekster, administrationshåndbøger og træningsmaterialer tilhører QSvar og må kun anvendes i henhold til QSvars anvisninger for retmæssig brug. Kundens ret til TIDs produkter er alene en brugsret der er gældende i aftaleperioden med mindre andet specffikt aftales. Eksempler på sådane aftaler kunne f.eks. være, at projetkværktøjer og skabeloner overdraget i forbindelse med træning/rådgivning forsat må anvendes i virksomheden efter ophør af aftalen.

Ingen dele af metoder, værktøjer, software m.v. må kopieres, reproduceres, ændres eller printes uden forudgående skriftlig tilladelse fra QSvar. Enhver uretmæssig overtrædelse af disse betingesler vil berettige TID til en kompensation på 50.000 kr. pr. overtrædelse. Såfremt der er tale om gentagende overtragelser beregnes ny kompensation pr. påbegyndt måned. QSvar er derudover også berettiget til, at få overtrædelsen stoppet ved fogedforbud uden sikkehedsstillelse. QSvar forbeholder sig tillige ret til at anmelde overtrædelsen til politiet. Opkrævning af bod eller iværksættelse af andre tiltag begrænser ikke QSvars ret til erstatning i henhold til dansk rets almindelige regler. QSvar produker, herunder rådgivning af både skriftlig og mundtlig karakter, omfattes af loven for forretningshemmeligheder og skal derfor behandles fortroligt af parterne.

Rådgivning, herunder produkt- modenheds- eller markedsanalyser som QSvar måtte udarejde, må alene anvens til kundens interne brug og ikke indgå i f.eks. markedsførring uden skriftlig tilladelse fra QSvar.
Til toppen

Interessekonflikter

Alle former for interessekonfligter kan omgående bringe en aftale til ophør. Såfremt dette sker, afregnes der alene for ydelser allerede leveret, mens begge parters fremadrettede krav ophører omgående mellem parterne. Parterne er ikke forpligtede til at oplyse, i hvilken sammenhæng interssekonfligten er opståe. Betingelser om tavshedspligt er forsat gældende.
Til toppen

Klippekort

Anvendelsen af timer på et klippekort, kan alene benyttes indenfor de aftalte rammer for dette. Klippekort løber i tre måneder fra det tidspunkt hvor aftalen blev indgået. Evt. ubrugte timer kan ikke overføres eller refunderes uden særlige aftale. Timer kan ikke overføres til anden aktør eller opgaveområde, uden særlig aftale. I tilfælde af aftaleophør som følge af interessekonfligt refunderes resternde timer, såfremt interessekonfligten er opstået hos QSvar eller dennes konsulent. Bemærk.: Regler om fuldstændig tavshedspligt og dokumentsletning er altid gældende.
Til toppen

Kommunikation

Parterne og deres personale skal iagttage ubetinget tavshed med hensyn til oplysninger vedrørende den anden parts, herunder aftalens og dens indhold som de måtte få kendskab til i forbindelse med samarbejdet. En part skal pålægge sine underleverandører og andre assisterende samme forpligtelse. Denne bestemmelse er gældende også efter afslutningens af opgaven. Al skriftlig kommunikation opsamlet i forbindelse med samarbejdet holdes fortroligt og slettes efter afslutningen af samarbejdet.
Til toppen

Konsulentens oplysninger

Konsulenten kan i forbindelse med indgåelse af et samarbejde oplyse om navnet på nuværende arbejdsgiver samt stillingsbetegnelsen. Der fremsendes også normalt et CV samt afgives personlige kontaktoplysninger. Disse oplysninger, uanset hvor de ellers måtte være publiceret eller tilgængelige, er at betrakte som konsulentens egne og skal af kunden betragtes og behandles som personfølsomme oplysninger. Oplysninger skal derfor bl.a. slettes når disse ikke er relevant, herunder senest umiddlbart efter afslutningen af et samarbejde eller projekt. Faktureringen af konsulentydelser sker direkte fra QSvar - og der vil på disse ikke fremgå oplysnigner af nogen karakter der skal betragtes som personlige og behandles efter disse betingelser.
Til toppen

Konsulentydelsen

Konsulenter udvælges i udgangspuntket altid i et tæt samarbejde og personlig dialog. Har kunde ikke et ønske herom, eller kræver opgaven, at kunden ikke kender til konsulentens identitet, f.eks. ved et annonymiseret servicetjek, vil konsulenten blive ydet af konsulenter valgt af QSvar. Hvor der er angivet navngivne konsulenter, vil det være disse konsulenter, der leverer de aftalte ydelser og sikre den ønskede succes. Konsulenter kan ikke udskiftes med mindre parterne er enige om dette.
Til toppen

Kundens ansvar

Misligholder kunden sine forpligtelser, eller er kunden direkte eller indirekte årsag til, at QSvar ikke kan levere sine ydelser, faktureres forbrugt tid efter gældende timesats, samt acceptere QSvars forslag til alternativ tidsplan uden at dette kan anes som en forsinkelse.
Til toppen

Kundens forpligtelser

Kunden skal stille nødvendigt materiale, herunder udstyr og nødvendige informationer til rådighed på en måde der sikre, at QSvar kan løse de indgåede opgaver. Udfordringer med at benytte kundens udstyr, adgange og autorisationer afregnes ved medgået tid - og forsinkelser som følge af sådanne problemer berettigere QSvar til at replanlægge uden dette udgør en forsindelse fra QSvar's side.
Til toppen

Kundens medvirken

Det er en forudsætning for alle leverancer, at kunden medvirker som forudsat og aftalt, herunder stiller fornødne kvalificerede ressourcer til rådighed. Kunden skal levere nødvendigt, aftalt og relevant materiale som er nødvendigt for at QSvar kan levere rådgivning med udgangspunkt i alle relevante og akuelle krav og forudsætninger. Kunden skal overholde aftale forpligtelser, herunder levere nødvendigt materialer, deltage i aftalte møder/workhops m.v. Sker dette ikke, er QSvar berettiget til at udskde evt. tidsfriste. QSvars konsulenter kan være booket til anden side og derfor ikke nødvendigvis tilgængelige med kort varsel ved en forskubbelse.
Til toppen

LinkedIn og andre sociale medier

Qsvar benytter ikke sociale medier i markedsførring. Qsvar arbejder som rådigvningspart - og enhver offentliggøres af samarbejdet, samabrejdsaftalen m.v. kræver parternes skriftelige accept.
Til toppen

Lovgivningsmæssige krav

Parterne er forpligtet til at efterleve lovgivnignsmæssige krav. Parterhe har en gensidig forpligtelse til at informere, såfremt der konstateres forhold der kunne stride imod gældende lovgivning med henblik på at få disse rettet omgående.
Til toppen

Markedsføring

Samarbejdsrelationen benyttes ikke til markedsførringsforhold, herunder som reference til andre potientiele kunder. Qsvar kan, efter specik aftale, bruger uddrag af kundens evaluerign i annonymiceret citatform på Qsvar's hjemmeside.
Til toppen

Misligholdelse fra kundens side

Misligholdelse er defineret ved: 1) Manglende eller forsinket betaling, 2) Manglende eller forsinket leverance af viden, ressourcer eller kapacitet til aftalte projekter. Ved forsinkret betaling kan der pålægges et gebyr på 2%, samt opkræves morarenter i henhold til rentelovens bestemmelser.
Til toppen

Misligholdelse fra vores side

Misligholdelse er defineret ved: 1) forsinket levering (hvis levering ikke sker til aftalt tid), 2) manglende udførelse af aftalte opgaver under abbodementsløsningen. Forsinkelser i opgavedførelsen, herunder varslede udskydelser som følge af sygdom m.v. er ikke at begragte som misligholdelse.
Til toppen

Moms

Levering af ydelser anses for nuværende at være momspligtige efter momsloven i Danmark. Konsulenter er selv ansvarlige for at lade sig momsregistrer og afregne moms på Konsulentydelserne, såfremtKonsulentens samlede momspligtige omsætning inden for en periode på 12 måneder overstiger momslovens til enhver tid gældende omsætningsundtagelse. Kunden afregner, herunder moms, direkte med QSvar - og kan på ingen måde gøres ansvarlig for manglende momsafregning eller afregning af andre ydelser fra QSvar eller dennes tilknyttede konsulenter.
Til toppen

Ophør af aftale/samarbejdet

Aftalen ophører, når leverancen har fundet sted. Hvis aftalen har en længere løbetid for delydelser, skal dette fremgå af aftalen. Et hvert samarbejde kræver at rammerne overholdes, hvilket bl.a. forudsætter tillid, fortrolighed og at igen af parterne oplever nogen form for interessekonfligt. Er dette ikke tilstede, kan et samarbejde omgående bringes til ophør.
Til toppen

Oplevede misligholdelse

QSvar kan ikke gøres ansvarlig for, at den leverede ydelse ikke har den ønskede værdi for kunden, såfremt der ikke opnås de ønskede resultater, eller at ydelsen i øvrigt ikke har den forudsatte hensigtsmæssighed. Dersom den af QSvar leverede konsulentassistance undtagelsesvis må betegnes som mangelfuld, skal dette påberåbes skriftligt senest inden afslutningen af det aftalte forløb. I tilfælde af mangler ved ydelsen kan QSvar vælge, hvorvidt man vil foretage omlevering eller efterlevering, eller evt. give et forholdsmæssigt afslag. Kunden kan ikke gøre øvrige beføjelser gældende, og QSvar kan ikke pålægges nogen form for erstatning udenfor reglerne af Dansk Ret, samt udenfor den i disse standardbetingelser beskrevne forhold mellem leverancens værdi og en evt. erstatningsstørelse.
Til toppen

Overdragelse

Kunden kan ikke overdrage forpligtelser fra QSvar samt dennes konsulenter uden forudgående skriftlige samtykke.
Til toppen

Personoplysninger

Når CERTA behandler personoplysninger på vegne af klienten, sker det, medmindre andet er aftalt, i overensstemmelse med de afsnit i disse forretningsbetingelser under overskriften "databehandleraftale".
Til toppen

Prisregulering

QSvars priser kan reguleres årligt med virkning fra 1. juni. Der beregnes ikke overtid for opgaveløsning udenfor den normale kontortid, herunder weekender.
Til toppen

Rangordningsklausul

Med mindre andet aftales, vil Qsvars gældende standardbetingelser vinder hævt over andre betingesler/aftaleforhold, der i øvrigt måtte indgå i det samlede aftalegrundlag.
Til toppen

Sletning af data

QSvar og dennes konsulenter sletter data umiddelbart efter opfyldele af det formål hvortil de var opsamlet. Kunden skal for sin part selv tilsikre, at det juridiske grundlag for opbevaring/sletning er tilstede samt slette data under hensyntagen til alle til en hvertid gældend regler. Kunden må ikke opbevare, videregive, offentliggøre eller på anden måde distriburerer QSvars's konsulenters personlinge oplysninger, herunder CV oplysninger eller kontaktoplysninger.
Til toppen

Takster og betalingsbetingelser

Gældende priser og takster fremgår af hjemmesiden under menupunktet "Priser". Fakturering af supportabonnement, sker månedligt forud. Yderligere forbrug faktureres månedligt bagud eller i forbindelse med indgåelse af aftalen. Der regens pr. påbegyndt time. Ubrugte klip i en klippekortsløsning og/eller abbodementsløsning kan ikke opspares.
Til toppen

Tavshedspligt

Hver part er forpligtet til at behandle alle oplysninger om den anden part, aftaleindholdet samt leverancer i form af rådning m.v. fortroligt. Dette gælder også efter Aftalens ophør.Parterne har tavshedspligt og alle konfidentielle oplysninger og alt materiale skal behandles som forretningshemmeligheder. Det samme gælder oplysninger om konsulentens personlige forhold, oplysninger som kan skade en af parterne eller som kan udnyttes af udenforstående i erhvervsmæssig sammenhæng. Tavshedspligten gælder parternes ansatte og andre, der handler på parternes vegne i forbindelse med gennemførelse af opgaver. Parterne forpligter sig til at tage de nødvendige forholdsregler for at undgå at materiale eller oplysninger bliver tilgængeligt for andre i strid med dette punkt, og at der ikke sker utilsigtet spredning af løsningsdokumenter, programmer eller dokumentation. Dette punkt er også gyldigt efter en opgaves ophør. Ansatte eller andre der fratræder deres stilling hos en af parterne skal pålægges tavshedspligt om ovenfor nævnte forhold, også efter fratrædelsen.
Til toppen

Tidsplaner

Hvis der ikke er aftalt en tidsplan, planlægges arbejdet løbende af parterne og kunden skal i den forbindelse være opmærksom på, at konsulenter kan være afsat til anden side. Er der aftalt en tidsplan eller en fast opgaveportefølje, vil tiderne være at betragte som estimerede tider og tidsplanen som vejledende. Qsvar's overholdelse af tiderne forudsætter, at kunden leverer sin del af leverancen, herunder de nødvendige ressourcer, viden samt indgår i aftalt dialog.
Til toppen

Tilgodehavende timer

Såfremt kunden gennem køb af klippekort, forudbetaling af timer eller optjente timer som følge af aftaler/aflysning, har et tilgodehavende af timer kan ikke refunderes økonomisk med mindre dette konkret aftales.
Til toppen

Transport og ophold

Transport afregnes alene som kilometerpenge i henhold statens højeste takst for transport. Der afregnes fra konsulentens private adresse til destinationen og retur. Transporttid afregnes med 0,5 gange den almindelige timesats.
Til toppen

Tredjemands rettigheder

Skulle det ske, at tredjemand rejser indsigelser mod kundens brug af det leverede eller dele heraf, skal kunden straks give QSvar besked herom, og QSvar overtager herefter sagen og den videre dialog. Skulle tredjemand i forbindelse med en sådan sag få nedlagt forbud mod kundens brug, vil QSvar, uden ugrundet ophold, arbejde på at sikre kunden forsat ret til anvenelsen, alternativt erstatte det leverede med andet af tilsvarende art, eller ophæve denne aftale for den leverance, det vedrører, og tilbagebetale det erlagte vederlag herfor. Kunden kan ikke herudover gøre noget krav gældende mod DFF|EDB.
Til toppen

Tvistløsning

Hvis parterne bliver uenige, kan hver part anmode om et dialogmøde med deltagelse af beslutningsdygtig ledelse fra begge parter. Såfremt dette ikke leder til en løsning på konflikten kan hver af parterne begære sagen indbragt til mediation ved en uafhængig mediator, som i mangel af enighed mellem parterne skal udpeges af Voldgiftsinstituttet. En part kan til enhver tid afbryde mediationen, herunder indbringe sagen for voldgift, jf. nedenfor. Hver part bærer egne omkostninger i realtion til uenigheden. Det kan aftales, at udgifter/udgiftsramme til ekstern mediator afholdelse fordelt mellem parterne. Samarbejdet forudsætter dog gensidig tillid, intigret og fortrolighed. Enhver brud på dette medfører et omgående ophør af samarbejdet.
Til toppen

Underleverandører

Qsvar, herunder dennes konsulent inddrager kun underleverandører, herunder andre konsulenter, i opgaveløsning såfremt dette specifikt aftales med kunden, herunder hvilke oplysninger/dele af en problemstilling der evt. kan deles som et led i inddragelsen. Enhver inddragelse af andre forudsætter, at disse opretholder QSvars forretningsbetingelser, herunder i særdeleshed afsnittet om tavshedspligt, sletning af data samt fortroligthed.
Til toppen

Vores grønne indsats

Vi tager et aktivt ansvar for at minimere og reducere klimaafgrykket. Dette gør vi bl.a. ved at afvikle møder og andre aktiviteter på en effektiv måde, herunder reducere fysisik transport mest muligt.
Til toppen

Ydelser og omfang

Med mindre andet aftales, så er ydelser og rådgivning målrettet et afgrænset produktområde eller en afgrænset problemstiling. Dette er især gældende for software- eller produkthuse, hvis ydelser dækker over forskellige software eller ydelsestilbud.
Til toppen

Ændring / tillæg til opgaver

Ændringer i en opgaves indhold eller omfang skal aftales særskilt og skriftligt. Beskrivelse af ændringer og evt. rammebeløb for tid og omkostninger indarbejdes ikke i fremsendte tilbud, med mindre dette ønskes. Ændringer til opgaver er gældende, når de er godkendt skriftligt af begge parter. Ændringer til dato eller tidspunkt for aftalte møder/workshops eller lignende, skal indgives rettidigt til QSvar's konsulent/Qsvar senest to hverdage før afholdelse. (se afsit vedr. aflysnigner). Ændringer i opgaveomrfang og/eller målsænting skal accepteres af begge parter, herunder indholde nødvendige justeringer til tidsplaner samt leveranceforpligtelser.
Til toppen

Åbningstid

Den normale arbejdstid for konsulenter ligger udenfor den normale kontortid som er hverdage fra 08:00 - 15:00. Konsulenter kan altid kontaktes pr. mail/SMS og vil reagere på henvendelsen hurtigst muligt. Der kan forekomme korte perioder, hvor en konsulet som følge af personlig tid(ferie/sygdom m.v.) ikke er umiddelbart tilgængelig. Se evt. afsnittet om aflysninger.
Til toppen